Wegwijzer voor jouw idee, ervaring of klacht.

Met jouw idee voor het openbaar vervoer in Brabant gaan wij graag aan de slag. Maar in onderstaande situaties kan een andere organisatie je misschien sneller en beter op weg helpen…

Een (individuele) klacht over de bus in Brabant?
Reizigersoverleg Brabant gaat aan de slag met ideeën die bij voorkeur voor meerdere reizigers voordeel opleveren. Heb jij een klacht over een bus van Arriva of Hermes die niet voor meerdere reizigers geldt? Of gaat het om een vervelende situatie die slechts één keer voorkwam? Stem dit dan af met de klantenservice van Arriva (in West- en Oost-Brabant) of Hermes (in Zuidoost-Brabant).

Ervaringen delen met een vervoerder die geen partner van Bravo is?
Reizigersoverleg Brabant behartigt jouw belangen tijdens je reis met één van de Bravo-partners. Misschien heb je een idee voor of een klacht over een vervoerder die geen Bravo-partner is. Bijvoorbeeld Regiotaxi Noordoost-Brabant, Regiotaxi 's-Hertogenbosch, Deeltaxi West-Brabant of Taxbus Zuidoost-Brabant. Dit kan je dan direct delen met de betreffende vervoerder.

Kom je er toch niet met de Brabantse vervoerder uit?
Ben je het niet eens met de eindafhandeling van jouw klacht door de vervoerder? Dan is er de OV Ombudsman. Deze organisatie helpt reizigers die een klacht hebben over het openbaar vervoer in geheel Nederland. Dit door jou onder andere informatie over procedures te verstrekken en/of voor je te bemiddelen. Daarnaast bundelt de OV Ombudsman de klachten en rapporteert hierover. Door OV-bedrijven op die manier kritisch te volgen, draagt de OV Ombudsman bij aan beter openbaar vervoer. 

Een idee voor of ervaring met het openbaar vervoer buiten Brabant?
Reizigersoverleg Brabant is één van de regionale reizigersoverleggen in Nederland. Heb je een idee voor het openbaar vervoer buiten Brabant? Dan kan je beter bij één van de andere reizigersoverleggen terecht: 

Deel deze pagina via