Overig

Meld uitgevallen of vertraagde busritten!

informatiepaneel

Is jouw busrit uitgevallen of vertraagd? Meld het via Bravo. Zo gaan we samen voor een betrouwbare dienstregeling.

Door het chauffeurstekort vallen momenteel veel busritten uit of zijn ze vertraagd. Jij bent hier de dupe van. Daarom dringt Reizigersoverleg Brabant bij de Provincie Brabant, Arriva en Hermes aan op een betrouwbare dienstregeling. Jouw reiservaring helpt!

Extra inzicht voor gerichte aanpak
Dien jouw klachten over rituitval en -vertraging in via Bravo, het platform voor de bussen in Brabant. Zo krijgt de Provincie Noord-Brabant, als opdrachtgever van het openbaar vervoer, extra inzicht in jouw ervaringen. Op basis van die informatie gaat ze nog gerichter in gesprek met de vervoerders Arriva en Hermes.

Indienen van jouw klacht
Je dient je klacht in via www.bravo.info. Kies daar de regio waarin je reist. Geef vooral aan welke gevolgen de uitval of vertraging voor jou had. Vergeet daarbij niet de datum, het tijdstip, het lijnnummer en de rijrichting van de betreffende bus te vermelden. Je kan ook andere klachten melden.

Uitblijvende klachten
Reizigersoverleg Brabant doet deze extra oproep omdat uit ons recente onderzoek blijkt dat één op de drie reizigers die overweegt een klacht in te dienen, dit niet doet. De belangrijkste redenen hiervoor zijn dat men denkt dat er niets mee gebeurt of vindt dat het te veel werk kost. Reizigersoverleg Brabant denkt de komende tijd na over verbeteringen van de klachtenprocedure.
 

Deel deze pagina via

Reacties

Karel Geerts

Vanochtend weer geen bus in ulicoten. Onze dochter heeft examens en het vervoer komt weer eens niet opdagen. Het vertrouwen in het ov is tot onder de bodem gezakt. Rijdt al maar half en dan vallen er om de haverklap nog diensten tussen uit ook. Weer te laat op het werk en 40km in de auto gezeten.

Reizigersoverleg Brabant

Beste Karel,
Erg frustrerend! Goed dat je deze klacht met ons deelt, en nog beter als je dat ook doet via Bravo (https://www.bravo.info/klantenservice/contact-met-vervoerders/klantense…). Zo staan we sterker in onze oproep voor een betrouwbare dienstregeling. PS: Wij dringen momenteel ook aan op een verbetering van de klachtenprocedure (zie ons advies hierover, geplaatst op 27-10-2023).

M

Was ook weer te laat op mijn werk. Doordat het vriest was de dienstregeling weer een chaos. Heel erg slecht. Zal blij zijn als ik mijn rijbewijs heb. Wat een ongelooflijke pijnhoop is het in het OV.

Ria Van Hoorn

Ik ben heel erg gefrustreerd over het vele uitvallen van buslijnen. Ik ben afhankelijk van het OV en het laat me voortdurend in de steek. Wat ik nog het ergste vind dat er vaak meerdere lijnen achter elkaar uitvallen, vooral in de avond. Hoe moet ik dan verder? Als ik deels met de trein reus en dan nog met de bus moet? Wie brengt mij dan thuis? Het is echt een drama!

Ans Postma

Netjes uitgezocht hoe we van Schijndel naar Heesch kunnen reizen en dan wordt er gewoon een bus eruit gehaald op het laatste moment
Fijn, sta je in Uden en kun je niet verder
Lang leve het OV

Reactie toevoegen

Jouw naam is zichtbaar na publicatie.
Jouw e-mailadres is niet zichtbaar na publicatie.
* Deze velden zijn vereist.

Laatste nieuws

Organisatie

Na bijna 12 jaar bij Reizigersoverleg Brabant gewerkt te hebben neemt Nienke Schuurmans, Communicatie- en Procesmanager Oost-Brabant, afscheid. “Na vele jaren met veel plezier bij Reizigersoverleg...

Advies

Arriva heeft de plannen waarmee zij de concessie heeft gewonnen, bekend gemaakt aan de West-Brabantse gemeenten en Reizigersoverleg Brabant. Veel slimme doorkoppelingen die zorgen voor een groter...

Organisatie

“De kans om anderen te helpen bij het kennismaken en ontdekken van het openbaar vervoer, spreken mij ten zeerste aan" zegt Ed Smeets. ROB is heel blij met deze nieuwe enthousiaste OV-gids uit...