Organisatie

Positieve reacties op de Dag van de Brabantse busreiziger.

de Dag van de Brabantse busreiziger

We hebben een eigen ‘Dag van’ geïntroduceerd: de Dag van de Brabantse busreiziger. De eerste editie daarvan was afgelopen dinsdag 25 maart. En dat hebben de reizigers en buschauffeurs geweten. 

Op de vier grote OV-knooppunten Breda, Tilburg, ‘s-Hertogenbosch en Eindhoven deelden ROB-vrijwilligers en medewerkers maar liefst 5.000 kaartjes uit met een groet voor de buschauffeur en iets lekkers. Dit directe contact met de reiziger was voor velen van hen een eerste en meteen plezierige kennismaking met Reizigersoverleg Brabant. Wat ons betreft is deze dag een blijvertje.

 

 

bloemen voor de chauffeursWaardering voor de buschauffeur

Wat doet Reizigersoverleg Brabant? Voor wie en waarom? Het doel van deze dag is tweeledig: informeren dat we de belangen vertegenwoordigen van de reizigers in het Brabantse OV. Daarnaast laten we hiermee onze waardering voor de buschauffeur blijken. Want: waar zou de OV-reiziger zijn zonder de buschauffeur? Die is een onmisbare schakel in het Brabantse OV. Voor hen stond er in de kantine van de OV-knooppunten een grote pot met snoepjes klaar en een bos bloemen.  

 

 

kaartje Begroeten

Er waren veel contactmomenten met reizigers en ook een aantal met buschauffeurs. Die laatsten lieten weten hoe fijn het is als reizigers hen begroeten. Dat is een klein gebaar van grote waarde. Via het kaartje riepen we de reiziger op om de buschauffeur te groeten. Als er de tijd voor was, stonden reizigers open voor informatie over ROB en hoe wij hun belangen vertegenwoordigen. Dat leverde veel live aha-reacties op (over bijvoorbeeld onze inspanningen voor toegankelijke haltes) en vragen over onze kernthema’s: toegankelijkheid, betaalbaarheid, digitalisering, gedeelde mobiliteit en veiligheid.  

 
Reacties

Ook online reageerden reizigers. Veel mensen hebben via de QR-code op het kaartje onze pagina www.reizigersoverlegbrabant.nl/onze-werkwijze bezocht. Via de pop-up Deel jouw idee over het Brabantse OV ontvingen we tientallen reacties. Een kleine greep uit de reacties:  

  • uitvallen van ritten en zeker ook de communicatie daarover
  • meer busverbindingen
  • verbeteren van het netwerk
  • grotere voertuigen
  • hogere frequenties
  • complimenten voor de vrolijke chauffeurs
  • de service.  
Op de goede weg

Adviseur/vertegenwoordiger Zuidoost- Brabant Jaap Goossens: “Ik merkte dat de reizigers ook echt even de tijd namen om het kaartje te lezen, de voor- en achterkant. Dit en de positieve reacties zijn voor ons een bevestiging dat we met de nieuwe visie, missie en ‘Aan de slag’-aanpak voor 2025 op de goede weg zitten.”

Deel deze pagina via

Reacties

Laat een reactie achter bij ons bureau

* Deze velden zijn vereist.

Laatste nieuws

Organisatie

Gepakt en gezakt met een lunchpakket en een opdracht gingen zeven statenleden, een griffiemedewerker en twee projectleiders van de provincie Noord-Brabant vrijdag 6 juni op reis met de Bus Rapid...

Onderzoek

Hoe tevreden was je afgelopen najaar over het reizen met de bus in Noord-Brabant? Die vraag kregen leden van het OV Reizigerspanel Brabant die meededen aan ons klanttevredenheidsonderzoek bijna een...

Advies

Arriva heeft de halte Pompstation tussen Veghel en Erp afgelopen 7 juni opgeheven. De scholierenlijn 655 en de buurtbuslijnen 253 en 256 maakten gebruik van deze halte. De buurtbus stopt daar langs de...