Organisatie

ROB’er uitgelicht: Davey Bennaars.

Davey Bennaars

In de rubriek ‘ROB’er uitgelicht’ vertellen mensen over hun betrokkenheid en ervaringen bij Reizigersoverleg Brabant. Dit keer Davey Bennaars, lid van de Werkgroep West-Brabant.

Davey Bennaars is sinds april 2021 lid van de Werkgroep West-Brabant. Davey: “Ook nu ik veel thuis werk, maak ik regelmatig gebruik van de bus. Maar ook daarvoor kwam ik tijdens mijn reizen al vaak dingen tegen waarvan ik dacht ‘Kan dat niet anders?’. Via Reizigersoverleg Brabant kan ik mij inzetten voor die betere dienstverlening.”

Vreemde start
Davey startte bij Reizigersoverleg Brabant na de uitbraak van het coronavirus. “En dat is wel vreemd”, aldus Davey. “Het begon met een digitaal werkgroepoverleg in mei vorig jaar. Digitaal kan je toch minder goed kennismaken met de andere leden. Dit zou ik dan ook graag een keer inhalen. Gelukkig heb ik wel een aantal leden gezien en vluchtig gesproken tijdens één van de excursies in het afgelopen najaar. Die excursie, over de buurtbussen in West-Brabant, was overigens erg gezellig en leerzaam.”

Reden achter keuzes belangrijk
Een brede blik binnen de werkgroep op de dienstverlening van vervoerders is belangrijk volgens Davey. “Bij Reizigersoverleg Brabant krijg je inzicht in het waarom. De reden achter een keuze wordt duidelijk. Zodoende kan je alle belangen tegen elkaar afzetten, zonder degene waar je het voor doet uit het oog te verliezen. Dit is ook iets wat ik meeneem vanuit mijn werkervaring als beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening.”

Brabantbrede reiservaring
Davey put tijdens zijn deelname aan de werkgroep niet alleen uit zijn reiservaring in en rondom zijn huidige woonplaats Bergen op Zoom. “Deze in Vlissingen opgegroeide Zeeuw heeft al heel wat van Brabant gezien”, zo stelt hij zelf. “Ik woon nu 2 jaar in Bergen op Zoom. Daarvoor woonde ik 3 jaar in ’s-Hertogenbosch. En daar weer voor, zat ik op kamers in Breda.”
In die jaren, en nu nog, gebruikte hij regelmatig de bus voor zijn woon-werkreizen. Of om naar de stad te gaan of boodschappen te doen. Maar ook om te wandelen. Davey: “Ik wandel erg graag. Momenteel train ik daarom voor de Zeeuwse Kust(wandel)marathon. Zo loop ik bijvoorbeeld vanuit huis langs een buslijn om uiteindelijk weer met de bus terug te kunnen.”

Hulpvaardige medepassagiers…
De hulp van een medepassagier aan een chauffeur tijdens één van zijn reizen is iets wat Davey altijd bijgebleven is. “Dit stamt nog uit de Veolia-tijd”, zo begint Davey. “Een chauffeur van een buurtbus in Bergen op Zoom had de route niet helemaal paraat. Dus al vragend aan een andere passagier kwamen we uiteindelijk op de goede route. Uitgezonderd van het feit dat we helaas een aantal haltes hadden overgeslagen, kon ik er wel om lachten. We zijn allemaal mensen die wel eens iets kunnen vergeten…” 

… en vriendelijke chauffeurs
Één van zijn leukste buservaringen heeft hij te danken aan een buschauffeur op de stadsdienst van Breda. Davey: “Ik vind dat alle buschauffeurs in Brabant erg vriendelijk zijn. Dat is erg belangrijk voor je reisbeleving. Ik denk dan vooral terug aan een chauffeur op de stadsdienst in Breda. Hij zei iedere uitstappende reiziger uitgebreid gedag via de intercom. En wenste hen telkens vrolijk een fijne dag.”


Ook meedenken en -praten? Lees meer over jouw mogelijkheden voor deelname.

Deel deze pagina via

Reacties

Reactie toevoegen

Jouw naam is zichtbaar na publicatie.
Jouw e-mailadres is niet zichtbaar na publicatie.
* Deze velden zijn vereist.

Laatste nieuws

Organisatie

Reizigersoverleg Brabant komt op voor de belangen van reizigers met het openbaar vervoer in Brabant. We zijn hét adviesorgaan van de Provincie Noord-Brabant en de vervoerders op het gebied van...

Organisatie

Begin oktober is Astrid Buur gestart als Procesmanager bij Reizigersoverleg Brabant. Ze stelt zich graag aan je voor. Hoewel Astrid geen achtergrond heeft in het openbaar vervoer behalve incidenteel...

Onderzoek

OV-reizigers lijken, wat betreft het nieuwe betalen, in ieder geval waarde te hechten aan actuele betalingsinformatie, privacy, incheckgemak en goede communicatie. Zo blijkt uit de inventarisatie van...